Onze klachtenprocedure

We doen onze best om onze deelnemers zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening of een beslissing. Dan kun je een klacht indienen. Hieronder leggen we uit hoe dat werkt.

 

1. Contact opnemen

Neem contact met ons op. Dit kan door te bellen, een e-mail of brief te sturen

Telefoon              : 085 210 4099

E-mail                 : pfwitteveenbos@appelpensioen.nl

Schriftelijk           : Stichting Pensioenfonds Witteveen+Bos

                             p/a Appel Pensioenuitvoering, Postbus 30396  1303 AJ Almere 

  • Geef duidelijk aan waarover je niet tevreden bent.
  • Ben je het bijvoorbeeld niet eens met een beslissing over je pensioen? Geef dan aan waarom je het niet eens bent met deze beslissing.

 

2. Wij geven antwoord

  • Als je belt, krijg je vaak meteen antwoord.
  • Lukt dit niet? Dan bevestigen we de ontvangst van de klacht schriftelijk binnen twee weken.
  • Binnen vier weken beantwoorden we de klacht schriftelijk.
  • Soms hebben we meer tijd nodig. Dan sturen we een bericht wanneer het antwoord volgt.

 

3. Niet eens met ons antwoord

  • We hopen natuurlijk dat je je kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, kun je een bezwaar sturen aan het bestuur van het pensioenfonds.
  • Neem contact met het bestuur van het pensioenfonds. Dit kan door een e-mail of brief te sturen. 

E-mail                   : secretariaatpensioenfonds@witteveenbos.com

Schriftelijk             : Stichting Pensioenfonds Witteveen+Bos

                               t.a.v. het Bestuur, Postbus 233, 7400 AE Deventer

 

 4. Wij geven antwoord

  • We bevestigen de ontvangst van het bezwaar schriftelijk binnen twee weken.
  • Het bestuur behandelt het bezwaar binnen vier weken.
  • We informeren je schriftelijk over het besluit van onze beslissing.
  • Soms hebben we meer tijd nodig. Dan sturen we een bericht wanneer het antwoord volgt.

 

5. Geschilleninstantie Pensioenen

Heb je alles gedaan, maar ben je het nog niet eens met ons antwoord? Dan kun je de Geschilleninstantie Pensioenen om bemiddeling of advies vragen. Op hun website kun je lezen in welke situatie zij kunnen bemiddelen of een bindend advies kan geven.

Je kan ook naar de Geschilleninstantie Pensioenen als je binnen 10 weken na het indienen van de klacht geen reactie hebt ontvangen. Of als je tijdens stap 1 geen ontvangstbevestiging hebt ontvangen vanaf 12 weken.

De Geschilleninstantie Pensioenen is er vanaf 1 januari 2024.

 

6. Naar de Ombudsman Pensioenen of Autoriteit Persoonsgegevens

Ook kun je advies vragen bij de Ombudsman Pensioenen of bij de Autoriteit Persoonsgegevens als het om verwerking van persoonsgegevens gaat.

 

7. Je kan altijd naar de rechtbank

Ben je het niet eens met de beslissing van het bestuur of na het doorlopen van stap 5 en 6? Dan kun je nog naar de burgerlijke rechter gaan. Meer informatie hierover is te vinden op rechtspraak.nl.

Je mag ook gelijk naar de rechtbank, zonder dat je stap 5 en 6 hebt gevolgd.

 

Meer weten over het indienen van een klacht of een bezwaar?

Link volgt