Heb je een vraag over je pensioen? Of wil je je pensioen aanvragen?
Neem dan contact met op met Appel Pensioenuitvoering.
Bel: +31 (0) 85 210 4099.
E-mail: pfwitteveenbos@appelpensioen.nl
Of schrijf:
Pensioenfonds Witteveen+Bos
Postbus 30396
1303 AJ Almere
Heb je een vraag over het pensioenfonds of aan het bestuur?
Stichting Pensioenfonds Witteveen+Bos
Postbus 233
7400 AE Deventer
Bel: +31 (0) 570 69 79 11
E-mail: secretariaatpensioenfonds@witteveenbos.com
Ontevreden of een klacht?
Volg dan de volgende stappen.
- Laat weten waar je ontevreden over bent
Neem contact met ons op. Vaak komen we er samen uit. Je kunt bellen, een e-mail of brief sturen.
Bel: 085 210 4099
E-mail pfwitteveenbos@appelpensioen.nl
of schrijf:
Stichting Pensioenfonds Witteveen+Bos
p/a Appel Pensioenuitvoering
Postbus 30396
1303 AJ Almere
Geef duidelijk aan waarover je niet tevreden bent en waarom je niet tevreden bent.
- Wij geven antwoord
Als je belt, krijg je vaak meteen antwoord. Lukt dit niet? Dan bevestigen we de ontvangst van de klacht schriftelijk binnen twee weken. Binnen vier weken beantwoorden we de klacht schriftelijk. Soms hebben we meer tijd nodig. Dan sturen we een bericht wanneer het antwoord volgt.
2. Ben je het niet eens met ons antwoord?
We hopen natuurlijk dat je je kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, kun je een bezwaar sturen aan het bestuur van het pensioenfonds. Dat kan via e-mail of per post.
E-mail: secretariaatpensioenfonds@witteveenbos.com
Schriftelijk:
Stichting Pensioenfonds Witteveen+Bos
t.a.v. het Bestuur, Postbus 233, 7400 AE Deventer
3. Wij geven antwoord op jouw bezwaar
We bevestigen de ontvangst van het bezwaar schriftelijk binnen twee weken. Het bestuur behandelt het bezwaar binnen vier weken. We informeren je schriftelijk over het besluit van onze beslissing. Soms hebben we meer tijd nodig. Dan sturen we een bericht wanneer het antwoord volgt.
4. Geschilleninstantie Pensioenen
Heb je alles gedaan, maar ben je het nog niet eens met ons antwoord? Dan kun je de Geschilleninstantie Pensioenen vragen te bemiddelen. Werkt dat niet, dan kunnen ze een bindend advies geven. Op de website van de Geschilleninstantie lees je meer.
Je kunt ook naar de Geschilleninstantie Pensioenen als je binnen 10 weken na het indienen van de klacht [stap 3) geen reactie hebt ontvangen. Of als je bij stap 1 niet binnen 12 weken een ontvangstbevestiging hebt ontvangen.
5. Naar de Ombudsman Pensioenen of de Autoriteit Persoonsgegevens
Ook kun je advies vragen bij de Ombudsman Pensioenen of bij de Autoriteit Persoonsgegevens als het om verwerking van persoonsgegevens gaat.
6. Je kunt altijd naar de rechtbank
Ben je het niet eens met de beslissing van het bestuur of na het doorlopen van stap 5 en 6? Dan kun je nog naar de burgerlijke rechter gaan. Meer informatie hierover is te vinden op rechtspraak.nl.
Je mag ook gelijk naar de rechtbank, zonder dat je stap 5 en 6 hebt gevolgd.